Aflevering 91

We komen terug in het kamp en worden hartelijk ontvangen. Simeon komt zijn tent uit en vraagt hoe het gegaan is. Thirza vertelt dat de necromancer simpel verslagen werd. Het leek wel alsof het niet echt was. Simeon denkt er eens over na maar kan er niets zinnigs over zeggen. Hij zegt: "Het wordt nu donker. Ik hoop dat de nacht geen onvoorziene dingen brengt. Er zijn bij ons leger niet zoveel doden gevallen. Eerst dachten we aan 10.000 tot 15.000 man die in het begin van de strijd zouden vallen. Maar het zijn er maar 4.000 tot 5.000. Dit komt ook door jullie inzet. De hospitalen hebben ook niet zoveel te doen. Morgen hopen we door te kunnen marcheren naar Two Dragon's Arch. We gaan nu een verdediging opzetten en nu overnachten. Pak wat rust en dan gaan we er morgen voor."

Maehren zegt tegen Simeon: "Meneer Simeon, ik geloof niet meer dat ik er zelf nog wat aan heb. Daarom schenk ik al mijn goudstukken aan Crystin. Dan kan ze het gebruiken om haar kamp op te knappen." Simeon vindt dit een zeer nobele daad en hij is er blij mee. Maehren vervolgt: "En eh, misschien kan jij in een van de geschriften achterhalen wat mij te wachten staat." Simeon belooft dat hij dat zal laten uitzoeken, dat kan Aeronal wel doen, die is er goed in. Thirza vraagt dan aan Maehren: "Wat ga je doen als je niet dood gaat, zonder geld." Maehren zegt: "Ik weet het niet. Maar ik geloof ook niet dat ik hier levend weg kom." Maehren vraagt dan aan Thirza: "Ben je nog boos, vanwege die dominantie?" Thirza zegt: "Nee hoor, maar je hebt nog wel een spanking te goed." We gaan op weg naar de magiërs om te kijken voor potions. Dan komen we Aeronal tegen. Aeronal vertelt dat ze ontdekt hebben waardoor de glasstorm veroorzaakt wordt. Deze ontstaat bij een pilaar. Een druïde controleert bovenop de pilaar het weer. Als deze druïde wordt afgemaakt wordt het morgen bij Two Dragon's Arch gemakkelijker om de overwinning te halen. We willen er wel op af gaan. Maar eerst worden de banieren geclaimd door het leger. Iedereen wil een banier hebben. We besluiten om er een aan Generaal Gasparde en een aan Koning Gallo te geven.

Thirza wil vliegend naar de pilaar. Er zijn wel magiërs die ons kunnen laten vliegen, maar als we gaan vechten moeten we landen. Om de pilaar zit een magisch aura. De druïde houdt op de pilaar de weersomstandigheden onder controle. Maehren vraagt of we er meteen op af moeten. Aeronal zegt: "Hoe eerder hoe beter." Dan zegt Maehren tegen Thirza: "Nu heb je geen tijd om mij te spanken." Thirza kijkt op de haar bekende manier richting Maehren.

We vliegen naar de plek waar de druïde zit. We zien een 100 meter hoge pilaar. Op de vloer van de pilaar is een cirkel getekend waarin de druïde staat. We zien twee pelotons soldaten staan en twee groepen Wyvern vliegen in de lucht. We verstoppen ons in de wolken en maken een gevechtsplan op. Ben stelt voor om eerst de pelotons uit te schakelen, en dan de Wyvern. We gaan het gevecht aan. De druïde verandert in een beer. Ben weet een peloton over de rand van de pilaar te drukken. De druïde verandert weer in zich zelf. Hij cast een spreuk en verandert weer terug in beervorm. Dan weet Thirza de druïde over de rand te teleporteren. Maar hij verandert nu in een grote vleermuis en fladdert weer terug. Uiteindelijk weet Ben de laatste Wyvern af te maken. Maehren bestudeert de cirkel, maar hier weet ze niets van, maar ze ziet dat het weer opklaart. Thirza kijkt nu even naar de cirkel en ze ziet dat het een power cirkel is. De restanten van de control weather spreuk hangen nog in de lucht. De druïde kan dit niet zelf gedaan hebben. De magie van de cirkel begint af te nemen. We gaan terug naar het kamp om even te rusten.

Het is nu avond. We worden met een warm welkom onthaalt. Simeon is tevreden. Op een vraag van Ben vertelt hij dat het een bestaande pilaar was. Het moet nu lukken om naar Two Dragon's Arch op te marcheren. Ben legt eens uit wat hij met een miljoen gp wil doen, hij wil het voedsel tafeltje laten verbeteren. Maar de magiërs vinden dat ze in oorlogstijd wel wat beters te doen hebben. Ben weet ze echter toch te overtuigen en er worden een paar magiërs opgetrommeld om hier mee aan de gang te gaan. Het goud wordt in hat oorlogsfonds gestopt. Later komt er een magiër langs met de mededeling dat het gelukt is. Ben is tevreden. We kunnen nu even slapen. Maar Thirza, Ben en Red besluiten om het nieuwe tafeltje uitgebreid uit te proberen. Maehren gaat wel slapen maar bidt eerst even tot haar Deity. Ze denkt nog even: "Waar ben ik aan begonnen om zo te moeten eindigen. Dan kun je toch maar beter de kelder van Thirza in gaan. Maar iemand moet de wereld redden. En Thirza is dan wel hard van buiten, maar wel erg zacht van binnen." Dan valt ze in slaap.

Midden in de nacht wordt Ben wakker en hoort allerlei gekrijs en geschreeuw bij onze tent. Hij merkt dat dit van buiten komt. Hij maakt iedereen wakker. Het gekrijs en geschreeuw begint af te nemen. We zien wat mensen uit de command tent strompelen. We stormen op de tent af. We zien verschillende bekende personen lopen. Binnen in de tent staan Simeon en Xavious orders uit te delen. We zien vreemde lijken leggen. En ook Kiernan ligt dood in de tent. Ben vraagt wat er gebeurt is. Simeon en Xavious sturen iedereen weg. Xavious legt uit: "We waren bezig en toen kwamen er soldaten van het leger binnen. Ik herkende ze wel, maar ineens zag ik dat deze soldaten waren gesneuveld in het gevecht. Ze veranderden in vreemde wezens. We konden ze wel verslaan maar niet voordat ze Kiernan hadden gedood. Ze vielen niet specifiek iemand aan. Ze zagen er uit als echte verzetsmensen. Zodat niemand ze herkende." Na studie van deze wezens blijken het Nightshadows te zijn. Maar er is wat meer aan de hand daar ze zich konden veranderen in andere personen. We staan nog wat na te praten en horen verderop nog meer gekrijs en geschreeuw. Generaal Gasparde en Koning Gallo zijn nu inmiddels ook in de tent aangekomen. Red en Thirza gaan op onderzoek uit. Ze zien de tent van Lady Shalosha. Ze zien daar een grote Devil op een Devilshorse. De Devil weet Lady Shalosha te verdoven. Ze kijkt verdwaasd. Ben weet Lady Shalosha weg te teleporteren, door haar eerst bewusteloos te slaan. Maar de Devilshorse weet bij Lady Shalosha te komen en de Devil grijpt haar. Red weet Lady Shalosha weg te halen bij de Devil. Dan weet Thirza de Devil te domineren. Maar dat duurt heel kort. Red brengt Lady Shalosha bij een medische tent en komt terug. Als de Devilshorse door Ben gedood wordt vlucht de Devil met de kreet: "Ik wordt niet betaald om dit te doen."
Red haalt Lady Shalosha weer uit de tent. Ze vraagt wat er gebeurd is Thirza vertelt dat er een Devil haar wilde ontvoeren. Ze vertelt dat de Devil haar bewusteloos heeft geslagen. Lady Shalosha gelooft het. Ze bedankt ons. En ze besluit om naar de magiërs te gaan om wat te genezen. Thirza vraagt waarom de Devil haar moest hebben. Hij ging speciaal naar haar toe. Maar Lady Shalosha weet het niet. Ze is ons ontzettend dankbaar. We brengen haar naar het hospitaal. Ze weten daar Lady Shalosha weer op te knappen. We gaan nu eerst naar Simeon en vertellen wat er gebeurd is. Thirza vraagt of Simeon Kiernan nog terug wil halen. Hij zal vragen of Kiernan dit wil. Het lijkt weer rustig in het kamp. Thirza vraagt dan over de Devil, een Pitfiend die specifiek Lady Shalosha wilde ontvoeren. Maar Simeon kan hier niets over zeggen. Leska zal er op uit zijn om specifiek hooggeplaatste figuren te ontvoeren. Thirza denkt dat dit misschien bedoeld is om Lord Shaaladel te overtuigen om haar kant te kiezen. Maehren vraagt of Simeon al wat weet over haar lot, maar helaas, hij weet nog niets.
We gaan naar onze tent en Maehren gebruikt haar fantastic recuperation zodat we nog een korte maar goede nachtrust kunnen nemen.

De volgende ochtend worden we weer fris wakker. We ontbijten uitgebreid en hebben ook de leiders van het verzet uitgenodigd. We overleggen wat met Koning Gallo, Lord Shaaladel, Rantle en Generaal Gasparde. Er wordt gepraat over de slag bij Two Dragon's Arch. We kunnen hier ook weer nuttig zijn maar dan op andere plaatsen. We moeten achter de vijandelijke linies sluipen om daar wat leiders uit te schakelen of wat vernietigen en wat informatie verzamelen. We worden losgelaten in het leger om hen bij te staan. Simeon zegt: "Als het voorspoedig gaat, moeten we voor de middag de canyon bereikt hebben."
Wij gaan op onze missie. Maehren weet enigszins een spoor te vinden naar een kleine kloof. Thirza bluft zich door de kloof heen en we kunnen ongehinderd vijandige linies passeren, ze weet wat gegevens van een boodschapper los te peuteren. Ben ziet in de verte het vijandelijk kamp en zoekt de tent van de Commander, een soort ingegraven bunker. Ook ziet hij een wapen bunker. Red probeert de bewakers te intimideren om toegang te krijgen tot de bunker met wapens en hij neemt wat vernietigings potions mee. Maehren vraagt de zegen van de goden voor deze operatie. Met wat moeite lukt dit. Thirza onderzoekt de bunker van de Commander op beveiligingen. Ze ontdekt er geen. En ze denkt dat ze wat tenten van bewakers kan verbranden met een vuurbal. Dit gaat haar goed af. Ben weet de vernietigings potions te plaatsen bij de bunker. Red zoekt een weg naar boven om weg te kunnen vluchten. Wonderwel komen we zonder problemen hogerop. En even later we horen de bunker instorten. Maehren zoekt een weg om goed langs de tenten te glippen. Thirza loopt langs de nog overeind staande tenten en ze weet nog wat informatie te verkrijgen. Ben weet nog even wat spullen in te pikken en we verdwijnen weer richting het kamp.
Het kamp is weer naar voren opgeschoven. Er liggen veel lijken van Ragesians. We geven de gevonden documenten af. Daar is men heel blij mee.

Er wordt inmiddels veel gestreden richting de canyon. De Ragesians zijn terug gedrongen naar Two Dragon's Arch. De kloof wordt heel stevig bewaakt. We zitten in de command tent en de strategie wordt besproken. We horen verhalen over de tunnel waar we in moeten. Er zitten glyphs in en bunkers met pijlgaten. Het heeft geen zin om het leger er door heen te sturen. Dat is zelfmoord. Koning Gallo, Generaal Gasparde en Lord Shaaladel willen er echt niet doorheen. Er wordt weer naar ons gekeken. Maar ook voor ons is het gevaarlijk. Ze willen een goede oplossing. Er worden wat ideeën heen en weer gegooid om er door heen te komen. Een tunnel er onder door, Earth Elementals er op af sturen, of iets met spreuken, water door de tunnel heen laten stromen, wind door de tunnel laten waaien. We zijn druk bezig met van alles. Er worden allerlei magiërs naar de kloof gedirigeerd.

Dan wordt er iemand aangekondigd. Er komt een bewaker binnen die zegt: "Er is iemand die jullie wil zien." Er wordt een vrij stevige Dwerg naar binnen gesleurd. Hij stelt zich voor als Dougal Haius. Een Ragesian. Hij zegt: "Ik geef mij hierbij over aan het verzet. Ik kan jullie helpen om makkelijker door de tunnel te komen. Ik ben bezig geweest in het leger met de verdediging en magie van de tunnel. Ik kan jullie helpen." Thirza vraagt of hij gevangen is genomen. Hij zegt dat hij is losgeraakt van de Ragesians, hij wil liever in leven blijven bij de winnende kant. Hij vertelt: "Er is een Commander, Aristasius, die het ook niet meer ziet zitten. Hij wil ook overlopen. Het is een goede man. Als Generaal Cavala, de bevelvoerder in de tunnel, verraden kan worden dan kunnen honderden zo niet duizenden levens bespaard blijven. Commander Aristasius wil graag al deze mensen redden. Het zevende leger verdedigt de tunnel onder leiding van Generaal Cavala. Commander Aristasius werkt onder hem. Het leger luistert naar hem. Als hij overtuigt kan worden om zich bij het verzet aan te sluiten dan moet het lukken. Maar om Commander Aristasius hier te krijgen is lastig. Maar ik kan jullie wel het een en ander vertellen over de tunnel. Commander Aristasius zit op het eind van de tunnel in een bunker. Generaal Cavala is ook in die bunker en er is ook een Inquisitor, Sinaelus. Ook is er een grote oude groene Draak. Als we die kunnen verslaan neemt Commander Aristasius het leger over en geeft zich over."
Er wordt gevraagd of Dougal te vertrouwen is. Lord Shaaladel wil hier zo wie zo niets van weten. Maehren probeert Dougal te peilen maar ze weet niet zeker of hij de waarheid spreekt. Simeon ziet het wel zitten. Als wij de tunnel in sluipen zorgt hij met zijn magiërs voor een afleidingsmanoeuvre. Dougal geeft wat gegevens over Commander Aristasius: "Aristasius is een Half-Orc, Hij heeft een spierwit ooglapje voor. Hij zal in de nabijheid zijn van Generaal Cavala, het zou handig zijn om Aristasius in leven te laten." Red stelt voor om Commander Aristasius uit te schakelen met een vergiftigde dolk. Lord Shaaladel ziet dit niet zo zitten, maar Koning Gallo vindt dit een goed idee. We besluiten om dit plan uit te voeren. Dougal wordt losgelaten door de bewakers en hij vertelt ons nuttige informatie over de tunnel. "Je bent vrij snel door de ingang van de tunnel en dan zijn er een stuk of tien glyphs geplaatst, deze gaan een eind door de tunnel, daarna zijn er een aantal bunkers met boogschutters. Op het eind van de tunnel zit het gat. Daar mogen we niets van weten van Leska. Zij zit daar in. Dat heb ik van horen zeggen. Langs de muren zitten bunkers en opslagruimten. En op het eind van de dubbele zijtunnel zit de commando bunker waar Generaal Cavala zit en ook de groene Draak. Meer informatie heb ik niet." Het is nu aan ons om dit af te maken. Ben vraagt over de Draak. "Het is een oude Draak. Hij heet Phaaughsmat. Hij is door Leska daar neergezet, waarschijnlijk om de generaals in bedwang te houden." We vragen ondertussen om wat bescherming en wat anti gif potions. Dan vraagt Ben nog wat informatie over Leska. Dougal weet niet veel over haar. Maar ze is een vreemde verschijning verscholen achter een masker. Ze is zeker geen prettige verschijning. Hij geeft nog wat extra informatie, hij zegt dat het donker is in de tunnel. Over de glyphs heeft hij wel wat tips om ze te ontwijken. Met teleportatie kun je ze ontwijken. Maar er zullen ook wel wat zijn waar hij niets van af weet. Het zijn allerlei verschillende spreuken die gebruikt zijn in de glyphs. Hij kan voor ons een kaart maken waar de glyphs zitten. Leden van het Ragesische leger kunnen er zo langs. Maar hoe dit gaat weet hij niet. De magische bezwering is door Inquisitors gemaakt. Hij weet ook niet of hij er weer terug doorheen kan. Simeon komt terug met potions of resistance tegen vergif. We krijgen er allemaal twee. We willen ook nog wat potions of invisibility. We krijgen er elk drie. Tevens willen we ook een banier mee. Ook dat is geen probleem.
Ben vraagt of we de bunkers in moeten, Dougal zegt dat dit gevaarlijk is, dan moeten we al de boogschutters afmaken, en ze kunnen ook de tunnels tussen de bunkers in laten storten. Dan hebben we een probleem. We willen nog wat hebben om Aristasius uit te schakelen. Rantle besluit om even te kijken bij de groep uit Gate Pass en komt terug met drie potions met vergif. Het gaat niet lang mee dus het moet snel gebruikt worden. Red neemt er een mee en Ben neemt er twee. Rantle weet alleen niet hoe lang het gif werkt.

We besluiten om de tunnel in te gaan. We moeten wel meteen onze potions of invisibility gebruiken anders kunnen we gezien worden door schutters in niet bekend zijnde bunkers. We spreken af als we niet binnen twee uur een bericht geven gaat het leger naar binnen. Ze beginnen wel met afleidingsmanoeuvres. We weten met de beschrijvingen van Dougal snel langs de glyphs te komen, Dan moeten we weer een potion nemen. We komen langzaamaan verder. We horen wel iemand wat zeggen: "Ik hoor wat." Maar we kunnen ongehinderd door. Dan nemen we de laatste potion. In de verte zien we de groene Draak zitten boven op de bunker. We sluipen dichterbij en we besluiten om eerst de command bunker in te gaan. Als we bij de bunker komen zien we de kop van de Draak omhoog gaan. Hij kijkt onze richting op. We houden ons even stil. En dan gaan we voorzichtig verder. De Draak blijft onze kant op kijken. We zien verderop wat Ragesians lopen. Maar de Draak houdt zijn aandacht op ons. Dan wordt de deur van de bunker opengegooid. Er stapt een man naar buiten en die schreeuwt in het Orcs. De Draak staat op. Hij kijkt weer onze kant op. We zien twee pelotons Ragesians staan. Ook zien we Generaal Cavala, Commander Aristasius en Inquisitor Sinaelus, een Dragonborn. De Draak schreeuwt: "Daar zijn ze, ze zijn onzichtbaar." We beginnen aan een heftige strijd. Op een gegeven moment, nadat hij flink door de Draak geraakt is, gaat Red neer. Maar hij gebruikt zijn epic destiny om weer op te staan. We zien dat Commander Aristasius Generaal Cavala aanvalt. Maehren is ondertussen ook flink geraakt en neemt een potion of recovery. De strijd wordt fel, maar dan weet Ben de Draak af te maken. Generaal Cavala is nog met Commander Aristasius in gevecht.