Aflevering 34

We zijn terug in Gallo's Fend en we hebben eerst onze nieuwe uitrusting opgehaald. We maken ons op voor de volgende opdracht. Er komt een boodschapper aan die vertelt dat Lord Gallo ons wenst te spreken en gaan meteen naar hem toe. Hij vertelt dat het nu alles of niets is, er zijn wat sabotage acties uitgevoerd door ons die het leger van Koning Steppengard hebben vertraagd en verzwakt. Lord Gallo vindt het niet raadzaam dat we er met z'n allen tegelijk optrekken tegen het leger van Koning Steppengard en hij stelt voor dat wij een vallei bewaken die als sluiproute naar Gallo's Fend kan worden gebruikt. Onze taak is om er voor te zorgen dat niemand door komt. Hij biedt ons 100.000 gp aan als ons dit lukt en het kasteel onbeschadigd blijft. Raakt het kasteel beschadigd, dan wordt de beloning lager omdat er kosten zijn voor reparatie. Hij stelt voor dat wij snel op weg gaan en hij biedt ons vijf soldaten aan ter ondersteuning. Tevens heeft hij nog een goede cleric ter beschikking die ons tijdelijk wat sterker maakt. Hij legt nog uit welke hoornsignalen er worden gegeven voor eventueel de overwinning, de aftocht of een staakt het vuren zodat we kunnen terugtrekken of vluchten.

We gaan op weg naar de vallei met steile rotswanden en nadat we de boel verkend hebben stellen we ons tactisch op. Kort daarna horen we de hoorns van Lord Gallo die de aanval inluiden. We staan in min of meer twee groepen in het smalste deel van de vallei dat gescheiden wordt door een poel water. Her en der staan struiken en drie oude, deels vervallen, torens. Na enige tijd zien we wat soldaten aankomen. De strijd barst los en Ben loopt wat naar voren en ziet dat er nog een groep aankomt. Tussen de soldaten bevinden zich ook mannetjes die snel rennen en brandbommen bij zich hebben. Die moeten we dus zeker zien uit te schakelen. In de eerste aanvalsgolf weten er toch twee van die Destroyers door te breken en naar het kasteel te gaan. Maar de rest wordt gedood en kort daarna ook de laatste Commander en daarmee is deze aanvalsgolf ten einde. We nemen snel weer positie in. Dan ziet Ben een groenachtige creatuur aankomen, die hij herkent als een Trol. Hij wordt gevolgd door een Warmage. Ook komen er nog wat soldaten aan. Kort daarop verschijnt een tweede Trol ten tonele, ook gevolgd door een Warmage. Langs de flanken komen ook nog een aantal Destroyers aangerend die proberen door te breken, maar dat is een tevergeefse poging. Na een langere strijd weet Thanatos de laatste Trol met vuurschade definitief af te maken en hebben we de tweede aanvalsgolf ook overleefd.
We proberen snel te rusten voor de volgende aanval, maar Elenora is gestrest en daardoor komen we niet aan een goede rustpauze toe en zien we alweer een groep soldaten aankomen. Er nadert ook weer een Trol samen met een Commander. Even later komt er ook een Warwizard met een Minotaur aan. De strijd barst weer los en daarbij weet de Trol door te breken. Als de ghost panter van Elenora de Minotaur even later afmaakt is deze golf ook weer voorbij. De Warmage weet nog een lichtkogel de lucht in te schieten wat waarschijnlijk een signaal is. Nu weten we wel tot rust te komen, zij het net genoeg om onszelf te genezen en een paar van onze krachten terug te krijgen.
We horen trommels, zware ritmische slagen. Ben ziet wat door de bomen naderen, en als het dichterbij komt lijkt dit de grotere broer van Rip te zijn, een gigantische Trol! Ook komen er vier Destoyers langszij gerend en een Warmage die de Trol aanwijzingen geeft. Een paar van ons duiken op de reusactige Troll en de rest richt zich op de Destroyers waarvan er een paar weten door te breken. Als de meesten van hen verslagen zijn gaat de Warmage op de vlucht. De rest valt de Trol ook aan en dan weet Thanatos de Trol nog net op tijd af te maken, voordat deze ook doorbreekt. Omdat we enkele van onze sterkere krachten hebben gebruikt, hopen we nog even te kunnen rusten, maar ook in dit geval is Elenora niet rustig te krijgen waardoor we als groep niet genoeg tijd overhouden tot de volgende aanval.