Aflevering 24

Thirza gaat zo gauw ze in Seaquen aangekomen is naar het Lyceum en vraagt een gesprek aan met Simeon. Ze wordt door een bediende naar de kamer van Simeon gebracht. Simeon vraagt wat er aan de hand is en waarom ze alleen is? Ze vertelt de afloop van het gevecht in de tempel van de White Wyrms. Simeon schrikt hier enorm van en vraagt hoe het gebeurd is. Geheel in verwarring doet Thirza verslag van deze gebeurtenissen en zegt dat de lyre of building ook achter is gebleven. Ze vraagt of er in het Lyceum nog eventueel mensen zijn die mee op pad kunnen gaan. Simeon zegt dat hij geen gekwalificeerde mensen ter beschikking heeft om de groep weer op te bouwen omdat er kort geleden al een andere groep op pad is gestuurd. Hij verwijst haar naar de Wayfarers en eventueel het vluchtelingenkamp om te kijken of daar nog mensen te rekruteren zijn.
Thirza gaat eerst langs de Wayfarers. Sheena Larkins ontvangt haar en ze vertelt dat ze de gebeurtenissen in de tempel al heeft gehoord. Waarschijnlijk weet ze wel iemand die Thirza kan gebruiken om een nieuwe groep op te bouwen. Deze persoon zit in het handelsdistrict in een herberg. Hij ziet er echter wel een beetje vreemd uit. Thirza besluit om eerst naar het vluchtelingenkamp te gaan om met Crystin te spreken. In het kamp aangekomen wordt ze aangeklampt door een Monk. Hij vertelt wat hij hier in het kamp doet en wil zich graag aansluiten bij de groep die zoveel goeds doet. Thirza vertelt dat ze dringend nieuwe en betrokken mensen nodig heeft. De Monk stelt zich voor als Ben. Thirza, kennelijk nog licht in paniek, gaat meteen akkoord en gaat daarna snel naar Crystin, die haar hartelijk begroet. Ze doet haar verhaal en vertelt dat de lyre nog in de tempel is. Ze vraagt aan Crystin of die nog waardige groepsleden ter beschikking heeft. Crystin vertelt dat ze een Dwerg richting de herberg heeft verwezen, die door Buron uit Gate Pass gestuurd zou zijn. Thirza vertrekt naar de herberg en Crystin gaat nog even in het kamp kijken of er daar nog andere mensen beschikbaar zijn.

In de herberg aangekomen komt er een Dwerg op Thirza af die zich voorstelt als Ardek de Invoker. Hij zegt dat hij door Buron Watcher gestuurd is vanuit Gate Pass om zich bij de groep te voegen indien dat mogelijk is. Thirza is hier zeer blij mee en ze vertelt wat er staat te gebeuren en zo is er weer een groepslid bij. Thirza wil nu snel naar de herberg in het handelsdistrict waar de persoon schijnt te zitten die door Sheena is aangeraden. Daar aangekomen ziet ze een vreemd figuur zitten die aan de beschrijving voldoet. Ze stelt zich voor en hij zegt dat hij Thanatos Hellwhisper heet, een Tiefling. Thirza legt nog even uit dat haar missie niet zonder gevaar is, maar dat is voor Thanatos geen probleem. Zonder verdere kritische vragen gaat Thirza, onder tijdsdruk, verder met het zoeken naar haar laatste aanwinst en besluit om terug te gaan naar Crystin. Die heeft inmiddels nog iemand gevonden en ze brengt Thirza naar haar toe. Deze vrouw stelt zich voor als Elenora Fyndhorn, een Elf Shaman. Ook Elenora is bereidt om de gevaren gezamenlijk tegemoet te treden. Thirza verzamelt de groep en neemt ze mee naar de herberg en praat de groep bij over de queeste in de tempel van de White Wyrms. Later zal zij ook over de eerdere avonturen vertellen. De herbergier vraagt of Thirza de kamers wil aanhouden. Ze bevestigt dit en betaalt hem 100 gp. En zo begint deze nieuwe groep aan haar avontuur.

De volgende dag moeten we snel op weg naar de tempel van de White Wyrms. Ardek wil graag per paard gaan en vraagt aan de herbergier of hij iemand weet die paarden verkoopt. Deze vertelt dat paarden schaars zijn geworden in Seaquen. Thirza wil eerst proberen of Banahman Vett paarden ter beschikking heeft en dus gaan we eerst bij hem langs. Helaas heeft hij geen paarden. Dan gaan we maar langs de paardenhandelaar. De simpele paarden kosten 75 gp per stuk, door de schaarste. De man zadelt de paarden voor ons en we gaan op weg.
We komen in de buurt van de tempel en verstoppen de paarden in het struikgewas. We lopen verder en Thirza wijst de verborgen ingangdeur aan. Ben onderzoekt de deur. Hij ontdekt dat het slot in de haast is aangebracht en met gemak opent hij dit slot en zwaait de deur open. Ben gaat voorzichtig voorop en we gaan achter hem aan naar binnen. Hij gaat een nis in de gang in en ontdekt een geheime gang. Het is muisstil in deze gang. Hij loopt weer verder de grote gang in en komt in een kleine ruimte uit met wat bankjes en een altaar. Er staan twee standbeelden en er hangt een wandkleed. De standbeelden stellen een Gargoyle en een mens voor. Hij kijkt nog eens naar het wandkleed en ziet een kiertje achter dit kleed. Hij kijkt achter het kleed en ziet een grotachtige ruimte met weer een aantal bankjes en een standbeeld. Deze ruimte is half ingestort en het ziet er naar uit dat deze ruimte lang niet betreden is. We gaan terug naar de zojuist ontdekte geheime gang. We gaan er in en Ben onderzoekt de wand aan het einde van de gang. Hij opent een compartiment en we zien een gang. Ben loopt de gang door en opent een deur aan het einde van de gang en kijkt in een slaapkamer. Er staat een Orc veteran in de kamer. Ben smijt hem de kamer uit en de Orc gaat op de vlucht en roept: "Indringers." Uit een andere geheime deur komt nu de Shadow Warrior aangestormd en daarna gevolgd door een magiër. Even later komen er nog twee Orc veterans aan. Na een paar keer flink geraakt te zijn verdwijnt de Shadow Warrior. En even later verschijnt hij weer. En dat herhaalt hij nog een keer. Daarna verdwijnt hij weer en komt naast Ardek terecht en valt hem aan. Er verschijnt nog een tweede magiër. Het gevecht wordt feller. Thirza gaat neer. Dan laat Elenora zien dat ze niet voor de verhalen over Rhoxanne onderdoet en in no time staat Thirza weer overeind. Kort daarna weet Ben de Shadow Warrior voorgoed naar de schaduwen te sturen. Als de laatste Orc veteran neergaat slaat de overgebleven magiër op de vlucht. We kijken wat de White Wyrms bij zich hebben. De Shadow Warrior heeft een paar bracers of defence om zijn armen zitten. Deze gaan naar Ardek. Verder vinden we nog 400 gp en 800 gp aan gems. We gaan nu de tempel helemaal doorzoeken. Op een tafel in de ruimte waar de vorige grote strijd is gestreden, vindt Ben nog 14 gp. Hij gaat verder en gaat een gang achter deze ruimte in en ontdekt nog een keukentje maar daar zit niets van waarde. In deze gang zitten nog wat deuren en een opslag halletje. De eerste deur zit op slot. Achter de volgende deur zit een slaapkamertje en hij vindt hij in een matras nog 38 gp. Achter een volgende deur zit nog een kamertje. Ook hier vindt hij wat in een matras, een klein doosje. Na twee pogingen opent hij het doosje. Er zit een sleutel in. Hij vindt ook nog een briefje achter een bureau waar op staat: "…. en kunnen niet meer bij de lichtende hand komen." In deze ruimte staat ook nog een kist. Ben probeert hij de kist te openen. Dat gaat geweldig. In de kist vindt hij een bag of holding. Uit deze bag haalt hij een glazen bol. Dit is een bol die we gevonden hebben bij de heksen. De lyre komt eruit en nog twee bollen, de dream seeds, een in leer gebonden boek en een Solei Palances Badge. Het is de bag of holding van de groep. Ben doorzoekt de kist nog verder en ontdekt een dubbele bodem. Hij vindt nog 3.000 gp en 2.000 gp aan gems. We gaan nu naar de deur die op slot zat. De sleutel past en we openen de deur. We gaan door een gang die een paar bochten omgaat. Op het einde zit weer een deur. Op deze deur staat: "Weg blijven!" Op de grond zien we sporen van bloed. Elenora ontdekt dat het enige weken oud moet zijn. Ben kijkt nog eens goed en ziet nog wat staan: "..acht hand ……". Ben opent voorzichtig de deur en hij springt meteen weer opzij en kijkt om het hoekje. Hij ziet een gigantische Far Realm Abomination, een Aberant Humanoid. Kennelijk heeft hij ons niet in de gaten. We overleggen even en besluiten om dan maar eerst de lyre weg te brengen. Daar als dit gevecht fout gaat komt Seaquen weer in gevaar. We doen de deur weer dicht en de deur aan het begin van de gang op slot. Ben doet de buitendeur ook op slot met een van zijn powers.

We komen bij het hol van de Draak aan. Zij is er niet dus we gaan even rusten. Na een paar uur komt de Draak aangevlogen. Ze komt op ons af en groet Thirza. Ze vraagt wat we komen doen en Thirza vertelt dat we de lyre komen terugbrengen. Ze ziet dat Thirza met andere mensen is. Thirza vertelt wat er gebeurd is en vraagt of we de lyre nog langer kunnen lenen, maar dat is niet mogelijk. Thirza vraagt of Rick de dief nog in leven is en de Draak bevestigt dat. Ze haalt hem op en hoewel hij nog in leven is, is hij niet in top conditie. We geven de lyre aan de Draak en wij krijgen Rick mee. We lappen Rick wat op en laten hem vrij en zeggen dat hij zich voortaan moet gedragen.

We gaan weer terug naar de tempel. De deur zit nog steeds op slot en de tempel lijkt nog steeds verlaten. We gaan naar binnen en komen niemand tegen. We bespreken een tactiek om het grote monster aan te vallen. Eigenlijk hebben we niet echt een tactiek, we moeten ook nog wennen aan elkaar. We gaan naar de deur en Ben opent deze. Op de grond is een teleport cirkel getekend en er is ook wat roet aanslag omheen zichtbaar. Misschien een backfire? Er liggen ook wat lijken op de grond, zo te zien waren het magiërs. Ben gaat als eerste naar binnen en hij ziet een altaar waarop een standbeeld van een man staat die via zijn hand licht afgeeft. Er staan ook wat teksten op. Dan valt hij aan op het monster dat brullend in beweging komt. Thirza gaat naar binnen en onderzoekt snel het altaar. Ze leest uit de tekst dat het altaar kracht geeft aan diegenen die het altaar aanbidden en dat er demonen opgeroepen kunnen worden. Dus dit moet wel kwaadaardig zijn. Na een heftige strijd blijkt dat we best aardig samenwerken en weet Thanatos de Aberant Humanoid de laatste slag toe te brengen. Thirza vindt dat het altaar vernietigd moet worden en richt haar krachten hierop. En na enige tijd stort de hand in en het altaar brokkelt af. Het licht van de hand dooft en ook de portal wordt doffer. We doorzoeken de lijken nog even en vinden op elk van de drie lijken een zak met drie identieke edelstenen met een waarde van 300 gp per stuk. Ben doorzoekt de ruimte en ontdekt de contouren van een deur. Hij weet voorzichtig de deur open te schuiven en komt in een gang terecht die eindigt bij een muur. Deze kan ook weer verschuiven en we komen in de ingestorte ruimte terecht achter het kleed. Dus is het nu weer tijd om de tempel te verlaten en terug te gaan naar Seaquen.

In Seaquen horen we dat er wat opschudding is geweest. De Ragesische spionne Faquaniel, die we hadden bevrijdt uit de onderwater gelopen gevangenis, is berecht vanwege haar daden, spionage in oorlogstijd. Ze is schuldig bevonden en daarna meteen opgehangen.