Aflevering 15 - Drapal

Poes Aurora snuffelt verder de gang in. Ze komt in een ruimte die is gevuld met ratten. Drapal denkt niet dat ze echt zijn en stapt naar binnen. Aurora cast Tensers Floating Disk om boven de ratten te kunnen zweven. Vitrixx denkt dat ze echt zijn en wordt zelfs aangevallen! Als Drapal een stap verder doet, gaat er een valstrik af waardoor er flink wat schade rondschiet. De groep zweeft door de gang en aan het einde zien ze een beeld van een gierenkop-god. Die begint te bewegen zodra Arandin in de buurt komt! Nalla wordt geraakt door een schreeuw van het monster. We doen weinig schade tegen het monster, en het cast een giftige wolk. Die doet Aurora bijna de das om. Vitrixx vindt dat we niet moeten aanvallen, dan versteend het beest weer. We maken nu een plan. Vitrixx probeert de eerste screech van het beest op te vangen. Het monster trapt er echter niet in... dus wordt het ouderwets matten. Gelukkig werkt dat dit keer wel. Het monster wordt verslagen en het levert ons een veer op. Verder is er in de kamer niets te vinden. We gaan een deur door. We zien afbeeldingen van heel veel soorten slangen. Nalla neemt een aanloop, dan een flinke sprong, en ze land precies op een klapluik. Dat gaat open en Nalla valt in een slangenkuil. Maar ze kan prima springen en hangt al snel weer aan de rand. Ze springt verder en ze ziet wat op een tegel geschreven staan. "Sluip niet achter de slang langs", lezen we. Nalla probeert een groot standbeeld van een slang te beklimmen. Met heel veel moeite lukt het uiteindelijk en ze plukt een veer. We gaan weer een deur door, een lange gang in, en we komen bij een grote deur. Er staat een raadsel op waarvan we denken dat het antwoord "vuur" is. In de ruimte erachter brand een flink vuur in een diepe put. Arandin sluipt er langs en komt bij een soort force-field. Daarachter ligt een schaal. Hoe zouden we dit vuur moeten doven? Hoe komen we bij de schaal? Na lang puzzelen roepen we "vuur" en het force-field verdwijnt. In de schaal zitten nog enkele druppels vloeistof. Die gooien we in het vuur, maar het dooft niet. We weten niet goed wat nu te doen. Met enige moeite vinden we een verborgen deur. Voordat we besluiten weg te gaan mikt Arandin de lege schaal in het vuur. Ook dat lijkt niets te doen. Zonder hier een veer gevonden te hebben besluiten we verder te gaan.

Achter de deur bevindt zich soort speelveld van de goden. In het veld staan negen versteende spelers. Aan de zijkanten staan tribunes waarop geesten zitten. We kijken in de twee kisten aan de zijkant en vinden "speelballen". Dat blijken schedels te zijn omwikkeld met huiden, zoals we min of meer al verwachtten. Arandin biedt zich aan als de goalgetter. Het spel begint. Zodra iemand een bal heeft wordt deze aangevallen door de inmiddels bewegende beelden. Aurora wordt stevig vastgegrepen. Er klinkt gejoel vanaf de tribunes. Arandin demarreert en Drapal doet een doelpoging. Het spel verloopt moeizaam want we blijken niet erg goed te zijn in het (over)gooien van de ballen, gehinderd door de monsters. Nalla scoort echter als eerste met een dunk. Ondertussen weten we dat de spelers alleen achter ons aangaan als we een bal vast hebben. Aurora scoort de tweede goal met een goeie worp, en vlak daar achteraan maakt Arandin het af. Na drie treffers lopen de tegenstanders terug naar hun beginpositie en er verschijnen twee deuren. De ene deur leidt, na een lange gang, naar een woestijn met verdrop een kleine piramide. De andere gang komt in een stinkend en donker moeras uit. We trekken het moeras in. Vitrixx houdt vol dat het namaak is, maar we geloven dat niet zo want we hebben grote moeite om door de zompige en overwoekerde grond te ploegen. Na wat rond strompelen komen we bij een grote stenen pilaar. Vanaf de pilaar klinkt even later er een flink geruis... Een monster vliegt op Arandin af en dan wordt er een draakachtige geverderde slang zichtbaar. Hij grijpt Arandin en vliegt omhoog. Hij schreeuwt:"Jullie krijgen mij niet, ik ben het kwaad!" en hij blaast een wolk gif over ons heen. De draak (we schatten hem in als zijnde Itzcoatl) kraakt Arandin nog even en laat hem dan vallen. Arandin overleeft het ternauwernood. Dan pakt de draak Aurora. Ze ontsnapt, maar valt wel een flink eind naar beneden. De draak land en Nalla slaat zo hard dat de draak even niets meer kan zien. We proberen weg te komen, maar Arandin blijft vastzitten in het slijk. Langzaam gaan we richting uitgang, maar de draak vliegt over ons heen en blokkeert de deur! Vitrixx duwt de draak enigszins richting Drapal, maar dan worden we allemaal verblind door de draak. Met een laatste krachtinspanning, en in het wilde weg slaan, brengen we het monster uiteindelijk om. Hij roept met zijn laatste ademtocht nog:"Jullie verliezen, Ik ben het kwaad, en dat is nu weg!" Drapal vindt dat wel prima eigenlijk. Het moeras verdwijnt langzaam en we blijken toch in een " gewone" kamer te staan met verderop een deur. We waren eigenlijk al vermoeid voor deze strijd en moeten nu gaan rusten…