Aflevering 09 - Vitrixx

Arandin doorzoekt nog kamer. maar vindt niks. Dan zoekt Arandin in gang en bij deur. Arandin vindt verstopte deur in gang. Zit kamertje achter. Ook veel kisten daar. Arandin ziet gat in plafond. Maar Arandin klimt niet goed en valt. Vitrixx proberen. Ziet stinkslaapzak. Verder alleen klein zakje. Met glimmertjes, grote boel. Terug naar kamer met dooie ratgnoom. Arandin hoort stemmen. Bij deur. Drapal en ik samen deur opendoen. Vitrixx ziet gemene orcs. Vitrixx vertelt (lees schreeuwt) aan groep. Nu komen alle orcs. Tyrion en Drapal kijken beetje boos. Tegelijk. Is ook een tovermens. Allemaal neerhakken en verslaan. Voor Bahamut! Verderop zoekt Arandin deur door. Zit slot op. Arandin poert in slot. Slot is nu nog meer op slot. In andere kamer staat altaar. Van hout. Met knalboem erin. Vitrixx mensen genezen! Dan ziet Arandin nog een verstopte deur. Achter deur grote trap. En veel stink. Stink naar dooie dingen. Staan twee dooie mensen. Darla schiet heel raak met magische ding. Zo één stuk. Andere dooie mens maakt hem weer heel. Nog een keer stuk maken. Andere ook. We vinden mooie knots. Terug naar gang. Is nog één deur niet bekeken. Arandin doet open. Maar Arandin is nog stuk. Gemene man met vlamzwaard valt aan. Eerst op Drapal en dan op Vitrixx. Dan op schieters. Opeens geeft hij over. Niet met kots maar met vechten. Hij zegt: "Ik geef jullie in-for-ma-tie als jullie mij laten gaan" Nu praat iedereen. Drapal zegt niet met tuig handelen. Darla zegt wel doen. Ondertussen vindt Arandin geld en kistje en papier met lettertjes. Met glimmertjes van Dev'Shir familie. En nog een kistje. Maar die zit nog dicht. Arandin leest op wat op papier staat.

Darla meer baas met praten dan Drapal. Wij gaan voor grote baas zegt ze. De man begint te praten. Hij heeft het over ene Cadavra. Ze wil veel lijken hebben. Voor ritueel. Ze woont in een oude molen. Vlak bij Pondar. Heuveltje in het noorden, zegt hij. Hij is maar een hulpje die geld wil verdienen. Voor geld moest hij lijken opgraven. Na alles zeggen, mag hij straks weggaan. We lopen naar de uitgang. We komen nog langs deur met op slot slot. Darla vraagt wat er achter zit. "Latimer's kamer" zegt de man. "Geen vallen daar?" vraagt Darla. "Nee" zegt de man. Nu mag de man weg. Arandin maakt deur open en doorzoekt de kamer. In kistje met valstrik vindt hij nog wat drankjes. En even later een harnas. En ook glimmertjes. In de mand in de hoek zit een slang. Die probeert Arandin te bijten als hij zijn hand er in steekt. Drapal steekt het vlamzwaard in mand. Mand in de hens. Slang ook. Nu echt weg uit mijn.

Dagje teruglopen naar de boot. Darla ziet groen en ziekig. Van ratmens zegt ze. Op de boot ziet ze nog meer gekke kleurtjes. Krijgt ze snorhaartjes? Terug in de stad. Darla gaat naar Bahamut! Nu is ze weer goed! En niet groen! We brengen glimmertjes van Dev'Shir naar Dev'Shir. En vertellen over Cadavra. Drapal en Vitrixx gaan niet mee. Drapal wou vlamzwaardman niet laten gaan en gaat naar kroeg. Vitrixx ook. Daarna gaat iedereen naar huis van Violanthus. Even ontspannen. Lekker bad nemen. Daarna naar de oude molen…