Gebouwen

Academy (52 BP):
Een instelling voor hoger onderwijs die zich op elk gebied van kennis of onderwijs kan richten, met inbegrip van magie.
Halveert kosten voor Caster's Tower, Library, en Magic Shop in dezelfde stad; 3 minor items, 2 medium items; Economy +2, Loyalty +2.

Alchemist (18 BP; moet grenzen aan 1 house):
Het laboratorium en de thuisbasis van een maker van drankjes, vergiften en alchemistische items.
City base value +1,000 gp; 1 minor item; Economy +1.

Arena (40 BP):
Een groot openbaar gebouw voor wedstrijden, demonstraties, teamsporten of bloederige sporten.
Halveert kosten voor Garrison of Theater in dezelfde stad; halveert Consumption increase penalty voor festival edicts; Stability +4; limiet een per stad.

Barracks (6 BP):
Een gebouw om stadswachters, milities en strijdkrachten te huisvesten.
Defense Modifier +2; Unrest -1.

Black Market (50 BP; moet grenzen aan 2 houses):
Een aantal winkels waar geheime en meestal illegale of gevaarlijke spullen verkocht worden.
City base value +2,000; 2 minor items, 1 medium item, 1 major item; Economy +2, Stability +1; Unrest +1.

Brewery (6 BP):
Een gebouw om bier te brouwen, wijn te maken, of soortgelijke gebruik.
Loyalty +1, Stability +1.

Brothel (4 BP; moet grenzen aan 1 house):
Een plek voor betaald gezelschap op welke manier dan ook.
Economy +1, Loyalty +2; Unrest +1.

Caster's Tower (30 BP):
Het huis en laboratorium voor een wizard.
3 minor items, 2 medium items; Economy +1, Loyalty +1.

Castle (54 BP):
Het huis van de leider van stad en het hart van de verdediging.
Halveert kosten voor Noble Villa of Town Hall in dezelfde stad; Economy +2, Loyalty +2, Stability +2; Defense Modifier +8; Unrest -4; limiet een per stad.

Cathedral (58 BP):
Het brandpunt van de religie en spiritueel leiderschap van de stad.
Halveert kosten voor Temple of Academy in dezelfde stad; halveert Consumption increase penalty voor promotion edicts; 3 minor items, 2 medium items; Loyalty +4; Unrest -4;
limiet een per stad.

City Wall (8 BP):
Stadsmuren bezetten niet een blok in een stad - de aankoop van een stadsmuur versterkt juist de vier buitenste randen van een district. Een stadsmuur kan niet worden gebouwd op een grens met water.
Defense Modifier +4; Unrest -2.

Dump (4 BP):
Een centrale plaats voor de opslag van afval.
Loyalty +1, Stability +1.

Exotic Craftsman (10 BP; moet grenzen aan 1 house):
De werkplaats en het huis van een uitheemse werkman, zoals een schepper van magische voorwerpen, een ketellapper, een maker van vuurwerk of een glasblazer.
1 minor item; Economy +1, Stability +1.

Garrison (28 BP):
Een groot gebouw voor het huisvesten van legers, bewakers trainen, en militie aanwerven.
Halveert kosten voor City Wall, Granary, en Jail in dezelfde stad; Loyalty +2, Stability +2; Unrest -2.

Granary (12 BP):
Een schuur voor het opslaan van graan en voedsel.
Loyalty +1, Stability +1.

Graveyard (4 BP):
Een stuk grond om de doden te begraven en te eren.
Loyalty +1.

Guildhall (34 BP; moet grenzen aan 1 house):
Een groot gebouw dat als hoofdkwartier voor een gilde of soortgelijke organisatie fungeert.
City base value +1,000 gp; halveert kosten voor Pier, Stable, and Tradesman in dezelfde stad; Economy +2, Loyalty +2.

Herbalist (10 BP; moet grenzen aan 1 house):
De werkplaats en het huis van een tuinman, genezer, gifmenger of maker van drankjes.
1 minor item; Loyalty +1, Stability +1.

House (3 BP):
Een aantal middelgrote huizen voor burgers. Huizen dienen als voorwaarden voor vele andere gebouwen. Het eerste huis dat u tijdens elke verbeterings fase bouwt telt niet als het totale aantal gebouwen die je tijdens de fase bouwen kunt.
Unrest -1.

Inn (10 BP; moet grenzen aan 1 house):
Een plek waar gasten kunnen overnachten.
City base value +500 gp; Economy +1, Loyalty +1.

Jail (14 BP):
Een versterkt gebouw voor huisvesting van criminelen.
Loyalty +2, Stability +2; Unrest -2.

Library (6 BP):
Een groot gebouw met boeken, vaak bewoond door een wijze andere geleerde.
Economy +1, Loyalty +1.

Luxury Store (28 BP; moet grenzen aan 1 house):
Een winkel die is gespecialiseerd in dure waren en luxe artikelen.
City base value +2,000 gp; 2 minor items; Economy +1.

Magic Shop (68 BP; met grensen aan 2 houses):
Een winkel die is gespecialiseerd in magische voorwerpen en spreuken.
City base value +2,000 gp; 4 minor items, 2 medium items, 1 major item; Economy +1.

Mansion (10 BP):
Een enorm herenhuis welk een rijke familie en haar personeelsleden bewoond.
Stability +1.

Market (48 BP; moet grenzen aan 2 houses):
Een openbaar gebied voor commerciele werkzaamheden, reizende handelaren, en koopjesjagers.
City base value +2,000 gp; halveert kosten voor Black Market, Inn, en Shop in dezelfde stad; 2 minor items; Economy +2, Stability +2.

Mill (6 BP; moet grenzen aan water):
Een gebouw dat gebruikt wordt om hout te zagen en graan te malen.
Economy +1, Stability +1.

Monument (6 BP):
Een monument kan een standbeeld van de oprichter van een stad, een klokkentoren, een grote graftombe of een openbaar kunstwerk zijn.
Loyalty +3; Unrest -1.

Noble Villa (24 BP):
Een uitgestrekt herenhuis met luxe tuinen bewoond door een edelman.
Halveert kosten voor Exotic Craftsman, Luxury Store, en Mansion in dezelfde city; Economy +1, Loyalty +1, Stability +1.

Park (4 BP):
A plot of land set aside for its natural beauty.
Loyalty +1; Unrest -1.

Piers (16 BP; moet grenzen aan water):
Magazijnen en werkplaatsen voor het aanmeren van schepen en afhandeling van vracht en passagiers.
City base value +1,000 gp; +1 Economy, +1 Stability.

Restaurant (12 BP):
Anders dan andere eetgelegenheden, bieden restaurants klanten en fijnproevers een fijne eetervaring.
City base value +500 gp; Economy +1.

Shop (8 BP; moet grenzen aan 1 house):
Een winkel.
City base value +500 gp; Economy +1.

Shrine (8 BP):
Een klein heiligdom of een gelijksoortige heilige plaats.
1 minor item; Loyalty +1; Unrest -1.

Smith (6 BP):
Een smid of wapensmid.
Economy +1, Stability +1.

Stable (10 BP; moet grenzen aan 1 house):
Een gebouw voor het huisvesting of verkopen van paarden en andere rijdieren.
City base value +500 gp; Economy +1, Loyalty +1.

Tannery (6 BP; kan niet grenzen aan een house):
Een gebouw waar huiden en leer wordt bereid.
Economy +1, Stability +1.

Tavern (12 BP; moet grenzen aan 1 house):
Een eet- of drinkgelegenheid.
City base value +500 gp; Economy +1, Loyalty +1.

Temple (32 BP):
Een groot gebouw voor verering, gewijd aan een godheid.
Halveert kosten voor Graveyard, Monument, en Shrine in dezelfde stad; 2 minor items; Loyalty +2, Stability +2; Unrest -2.

Tenement (1 BP):
Een wonderbaarlijk aantal van lage-huur woningen. Huurhuisjes tellen als huizen om aan de bouw vereisten te voldoen. Maar het bouwen van te veel huurhuisjes kan snel de onrust doen toenemen.
U kunt een huis over een bestaande huurwoning heen bouwen voor 2 BP
Unrest +2.

Theater (24 BP):
Een locatie waar vermaak aangeboden wordt, zoals toneelstukken, opera's, concerten en dergelijke.
Halveert kosten voor een Brothel, Park, en Tavern in dezelfde stad; Economy +2, Stability +2.

Town Hall (22 BP):
Een openbare locatie voor gemeenteraad vergaderingen en opslagplaats voor de archieven van de stad.
Halveert kosten voor Barracks, Dump, en Watchtower in dezelfde stad; Economy +1, Loyalty +1, Stability +1.

Tradesman (10 BP; moet grenzen aan 1 house):
Een uitstalkraam voor een handelaar, zoals een bakker, slager, kaarsenmaker, vatenmaker of touw slager.
City base value +500 gp; +1 Economy, +1 Stability.

Watchtower (12 BP):
Een hoog gebouw dat als een wachtpost en grenspaal fungeert.
+1 Stability; +2 Defense Modifier; Unrest -1.

Waterfront (90 BP; moet grenzen aan water):
Een haven voor aankomst en vertrek bij het reizen over het water, voorzieningen voor het bouwen van schepen, en een centrum van handel.
City base value +4,000 gp; 3 minor items, 2 medium items, 1 major item; halveert kosten voor Guildhall en Market in dezelfde stad, halveert Loyalty straf voor tax edicts; Economy +4; limiet een per stad.